Skip to main content
Już na początku grudnia odbędzie się premiera innowacyjnego narzędzia edukacyjnego – internetowej „Gry w Mediaspołecznika”.

Jesteśmy po beta testach „Gry” przeprowadzonych w warszawskim ośrodku socjoterapii, które wypadły nader obiecująco. Przypominamy, że „Gra w Mediaspołecznika” skierowana jest do młodzieży gimnazjalnej i służy rozwojowi kompetencji cyfrowych i dziennikarskich tej grupy odbiorców. Narzędzie będzie dostępne na otwartej licencji Creative Commons (wraz ze scenariuszami zajęć obejmujących przejście cyklu „Gry”) dla wszystkich zainteresowanych nauczycieli i edukatorów młodzieży. Liczymy na aktywizację młodych dziennikarzy – Mediaspołeczników w całej Polsce, którzy w sposób przemyślany, a przede wszystkim bezpieczny, ruszą na podbój lokalnego rynku nowych mediów.
lokalnego rynku nowych mediów.
Mediaspolecznicy_big
 Mediaspołecznicy to niezwykłe oraz innowacyjne w formie przedsięwzięcie Fundacji Culture Shock. Projekt
Mediaspołecznicy to niezwykłe oraz innowacyjne w formie przedsięwzięcie Fundacji Culture Shock. Projekt polega na stworzeniu autorskiej internetowej „Gry w Mediaspołecznika”, która miałaby pomóc młodzieży zagrożonej wykluczeniem cyfrowym (zwłaszcza w małych miejscowościach) nauczyć się bezpiecznego korzystania z Internetu oraz nowych technologii. Projekt pozwoli im także rozwijać komunikatywność, kreatywność czy umiejętność pracy w zespole, a także pomoże nauczyć podejmować działania związane z technologiami, nowymi mediami, a które zachęcą młodych ludzi do obywatelskiego zaangażowania.

Projekt „Mediaspołecznicy” inspirowany jest badaniem Michała Danielewicza i Pawła Mazurka  „Technospołecznicy – rozkwit mediów lokalnych” polegającego na wyszukaniu i przebadaniu kilkunastu autorów stron internetowych poświęconych lokalnej społeczności – w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. Owi „technospołecznicy”, redaktorzy portali o poziomie zaangażowania niespotykanym w skali kraju, są osobami, którym udało się dokonać zmiany w ich najbliższym otoczeniu – czy to wymiany urzędujących władz, silniejszego zintegrowania mieszkańców czy też zwiększenia zainteresowania społeczności najbardziej palącymi wspólnymi problemami.

www.mediaspolecznicy.pl

 

Projekt współfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

mkidn3

Patroni:

   logo_pelna_nazwa_PL_600dpi (1)

interklasa_kreda_full

edustyle_logo