lokalnego rynku nowych mediów.
Mediaspołecznicy to niezwykłe oraz innowacyjne w formie przedsięwzięcie Fundacji Culture Shock. Projekt polega na stworzeniu autorskiej internetowej „Gry w Mediaspołecznika”, która miałaby pomóc młodzieży zagrożonej wykluczeniem cyfrowym (zwłaszcza w małych miejscowościach) nauczyć się bezpiecznego korzystania z Internetu oraz nowych technologii. Projekt pozwoli im także rozwijać komunikatywność, kreatywność czy umiejętność pracy w zespole, a także pomoże nauczyć podejmować działania związane z technologiami, nowymi mediami, a które zachęcą młodych ludzi do obywatelskiego zaangażowania.
Projekt „Mediaspołecznicy” inspirowany jest badaniem Michała Danielewicza i Pawła Mazurka „Technospołecznicy – rozkwit mediów lokalnych” polegającego na wyszukaniu i przebadaniu kilkunastu autorów stron internetowych poświęconych lokalnej społeczności – w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. Owi „technospołecznicy”, redaktorzy portali o poziomie zaangażowania niespotykanym w skali kraju, są osobami, którym udało się dokonać zmiany w ich najbliższym otoczeniu – czy to wymiany urzędujących władz, silniejszego zintegrowania mieszkańców czy też zwiększenia zainteresowania społeczności najbardziej palącymi wspólnymi problemami.
Projekt współfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Patroni: