Projektowanie gry lub aplikacji

Home / Bez kategorii / Projektowanie gry lub aplikacji
 
Projektuj mobilnie z głową - warsztat kreatywny z produkcji aplikacji lub gry dedykowany firmom i instytucjom
Cel warsztatu

Aplikacje mobilne stały się popularnym narzędziem komunikacji, które daje NGOsom, instytucjom i firmom możliwość kontaktu i angażowania odbiorcy w swoje przedsięwzięcia. 
Warsztat przeznaczony jest dla firm i instytucji, planujących stworzenie gry lub aplikacji mobilnej, która:
-pomoże zareklamować usługi,
-zaangażuje przyszłych użytkowników aplikacji, dzięki systemowi grywalizacji (zastosowaniu elementów znanych z gier planszowych i komputerowych),
-stanie się nowym kanałem komunikacji z użytkownikami,
-będzie uwzględniała potrzeby użytkowników.

Uczestnicy

Warsztat przeznaczony jest dla przedstawicieli instytucji, NGOsów i firm, które chcą zrealizować swoją aplikację mobilną. 

Metody i narzędzia

Podczas warsztatu wykorzystana jest metodyka projektowania nastawiona na użytkownika - User Centered Design, która sprzyja wypracowaniu aplikacji potrzebnej, użytecznej i ciekawej. 
Zaproponowany proces przeznaczony jest przede wszystkim do tworzenia innowacyjnych usług mających budować silne zaangażowanie użytkowników. Głównym założeniem jest przeprowadzenie w pierwszej kolejności etapów analizy i projektowania poprzez zdiagnozowanie potrzeb, wypracowanie założeń i przetestowanie ich z użytkownikami.
SPRZĘT: projektor, ekran, ewentualnie dostęp do wi-fi.

 

Rezultaty

Podczas warsztatu pomożemy Wam:

  • Opracować ciekawy pomysł na aplikację;
  • Włączyć w jej projektowanie i realizację przyszłych użytkowników aplikacji mobilnej;
  • Stworzyć makietę aplikacji (schematyczny rysunek kluczowych ekranów);
  • Określić parametry techniczne aplikacji;
  • Stworzyć zarys specyfikacji, dzięki której będziecie mogli wyłonić podwykonawcę, który zaprogramuje Waszą aplikację;
  • Naszkicować harmonogram i budżet.


Dzięki dobrze przygotowanym wytycznym i projektowi można zyskać:

  • Pomysł dopasowany do potrzeb przyszłych użytkowników aplikacji mobilnej;
  • Zmniejszone koszty projektu i niskie ryzyko zmian w trakcie produkcji aplikacji;
  • Świadomie zbudowane pozytywne doświadczenia przyszłych użytkowników aplikacji mobilnej.
Czas trwania
Warsztat skrócony
2 dni po 6 godz. szkoleniowych, max. 8 uczestników
  • Wypracowany pomysł na aplikację lub grę mobilną: opisane podstawowe założenia, wskazówki do realizacji, szkic specyfikacji, szkic harmonogramu, zarys budżetu.
  • Klikana makieta max 3 ekranów.
Warsztat rozszerzony
2 dni po 8 godz. szkoleniowych, od 8 do 12 uczestników
  • Wypracowany pomysł na aplikację lub grę mobilną: spisane podstawowe założenia, wskazówki do realizacji, szkic specyfikacji, szkic harmonogramu, zarys budżetu.
  • Klikalna makieta max 5 ekranów.
Warsztat pogłębiony
3 dni po 8 godz. szkoleniowych, powyżej 12 uczestników
  • Wypracowany pomysł na aplikację lub grę mobilną: opisane podstawowe założenia, wskazówki do realizacji, szkic specyfikacji, szkic harmonogramu, zarys budżetu.
  • Klikalna makieta max 10 ekranów.
Warsztat prowadzą

 

Sylwia Żółkiewska - projektantka aplikacji mobilnych, animatorka kultury i autorka materiałów edukacyjnych dotyczących zastosowania nowych technologii w kulturze i edukacji. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (Wydział Grafiki, specjalizacja - Film Animowany) oraz Podyplomowych Studiów Menedżerskich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2011-2016 z zespołem Fundacji Festina Lente zrealizowała kilkanaście gier i aplikacji mobilnych na platformy Android, iOS i Windows (m.in. na podstawie utworów F. i S, Themersonów, St. Grochowiaka, K.I. Gałczyńskiego). Jest współautorką kilkudziesięciu materiałów edukacyjnych i scenariuszy zajęć (m.in. na potrzeby projektu Tablety w Twojej Bibliotece) oraz autorką przewodnika dla instytucji kultury, o tym jak stworzyć aplikację mobilną. Z Fundacją Culture Shock opracowała m.in. pionierski warsztat tworzenia aplikacji mobilnych dla młodzieży, w wyniku którego powstała aplikacja Polecam to! w Warszawie. Współpracuje z: FRSI, Fundacją Orange, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Uniwersytetem Muzycznym im. F.Chopina. Jest członkinią Sieci Latających Cyfrowych Animatorów Kultury Towarzystwa Inicjatyw Twórczych ę.

Małgorzata Rycharska - ekspert z dziedziny User Centered Design i metod zarządzania procesem kreatywnym. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu gier i usług społecznościowych oraz zarządzaniu społecznościami internetowymi. Dodatkowo ponad 12 lat doświadczenia w prowadzeniu innowacyjnych projektów i zarządzania dużymi zespołami. W latach 2002 – 2006 pełniła funkcję Chief Community Managera, a następnie 2006 – 2010 dyrektora produkcji gier w one2tribe z o.o. odpowiadając jednocześnie za design gier. Od 2011 pracuje jako freelancer. Realizowała projekty kreatywne m.in. dla takich klientów i marek jak Heyah, Era, Plus, Orange, Play, TVP, Citi Interactive, Super Express, Axel Springer, Raiffeisen, Gadu-Gadu, Fundacji Ernst&Young, Polsko-Amerykańskiej Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości, Infovide-Matrix, VoodooDance, Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz projekty doradztwa w zakresie organizacji designu i community managementu dla Play i Heyah.

Zapytaj o ofertę

Chętnie dostosujemy naszą ofertę do Twoich potrzeb. Cena warsztatu jest do uzgodnienia w zależności od liczby godzin i uczestników oraz miejsca przeprowadzenia zajęć. Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas na info@cultureshock.pl.