Rzeczoznawcy – Warsztaty z dizajnu

Home / Bez kategorii / Rzeczoznawcy – Warsztaty z dizajnu
 
Rzeczoznawcy - Warsztaty z dizajnu
Cel warsztatu

Dizajn i projektowanie wciąż uznawane są za domenę ludzi związanych z biznesem i kulturą wysoką. Brakuje oferty związanej z przybliżeniem i zastosowaniem myślenia o projektowaniu w edukacji kulturalnej, adresowanej do osób, które na co dzień się tym nie zajmują. Uczestnicy warsztatów poznają poszczególne etapy tworzenia produktu oraz narzędzia pracy projektanta i producenta. Wcielą się w rolę dizajnera, tworząc koncepcję przedmiotu odpowiadającego ich gustom oraz zauważonym przez nich problemom. 

Uczestnicy

Warsztat przeznaczony jest dla: seniorów, rodziców, aktywistów i urzędników miejskich, grup międzypokoleniowych, które chcą stworzyć projekty produktów odpowiadających na ich potrzeby, jak również innych organizacji oraz instytucji posiadających ofertę kulturalną skierowaną do różnych grup. Odbiorcami warsztatu mogą być także pracownicy firm, które chcą zaproponować swoim pracownikom kreatywny sposób na poznanie filozofii design thinking. 

Metody i narzędzia

Formuła warsztatów oparta na metodzie design thinking, czyli tworzeniu innowacyjnych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników. Warsztaty obejmują: interaktywne wykłady dotyczące historii dizajnu oraz wzornictwa przemysłowego w Polsce i na świecie, filozoficzne dyskusje na temat rzeczy, a przede wszystkim możliwość wcielenia się w rolę prawdziwego dizajnera. Rzeczoznawcy mają niepowtarzalną okazję, aby stworzyć koncepcję , która zostanie potem profesjonalnie zwizualizowana w programach 3D. 
Sprzęt: projektor, ekran, ewentualnie dostęp do wi-fi. 

 

Rezultaty

 

Koncepcje produktów, które pod koniec cyklu zostaną profesjonalnie zwizualizowane przez projektantkę w programach 3D. W ten sposób powstaną trójwymiarowe modele przedmiotów odpowiadających gustom i potrzebom zauważonym przez uczestników. 

Czas trwania
Warsztat skrócony
1 dzień (8 godz. szkoleniowych)
  • Diagnoza potrzeb i wstępne koncepcje produktów.
Warsztat rozszerzony
2 dni (8 godz. szkoleniowych)
  • Diagnoza potrzeb i koncepcje produktów, naszkicowane przez uczestników.
Warsztat pogłębiony
8 spotkań po 3 godz. szkoleniowe
  • Koncepcje produktów, które pod koniec cyklu zostaną profesjonalnie zwizualizowane przez projektantkę w programach 3D. W ten sposób powstaną trójwymiarowe modele przedmiotów odpowiadających gustom i potrzebom zauważonym przez uczestników.
  • około 10 wizualizacji
Dizajn dla seniora
+
Warsztaty przyczyniają się do zwiększenia przystosowania się seniorów do zmieniających się warunków otaczającego świata poprzez wskazanie sposobów i praktycznych rozwiązań dotyczących życia codziennego. Warsztaty pomagają w zmniejszeniu wykluczenia cyfrowego seniorów dzięki oswajaniu osób starszych z nowymi technologiami, a także minimalizowaniu poczucia bierności. Działają na rzecz kształtowania aktywnej postawy odbierania i tworzenia rzeczywistości technologicznej.
Dizajn dla rodzica
+
Rodzina jako grupa odbiorców wielu marek, zasypywana jest w życiu codziennym licznymi ofertami kupna różnorodnych produktów. Czy te przedmioty o różnych kolorach, kształtach i rozmiarach są wystarczająco ładne? Czy są wystarczająco funkcjonalne? Rodzice mają niepowtarzalną okazję, by stworzyć modele produktów odpowiadających na ich oraz ich dzieci potrzeby.
Dizajn dla miasta
+
Uczestnicy koncentrują się na największych wartościach miasta, w którym mieszkają, aby w międzypokoleniowym zespole mieszkańców, dzięki wspólnej, aktywnej wymianie myśli, idei, wiedzy i doświadczenia, zaprojektować przedmiot użytkowy promujący ich miasto.
Warsztat prowadzą

 

Marcela Kawka — absolwentka Wydziału Wzornictwa Przemysłowego ASP w Warszawie. Projektantka wzornictwa przemysłowego i komunikacji wizualnej. Prowadzi biuro projektowe Locomotif Design Studio. Zajmuje się projektowaniem nowych rynkowych produktów, corporate identity, nadzorem nad wdrożeniami i doradztwem w zakresie wdrażania strategii wzorniczych. W swoim dorobku posiada projekty m. in. mebli, urządzeń elektronicznych, opakowań, małej architektury, identyfikacji wizualnej oraz obiektów POS i POP. Wraz z Izabelą Cichecką otrzymała III nagrodę w konkursie Nokia Only Planet ­ Design for all, za projekt urządzenia „Health Guard” uwzględniającego potrzeby seniorów.

Paulina Jędrzejewska – współzałożycielka startupu Hedoco, marki działającej w nurcie open designu, która w ofercie posiada m.in. wynalazki oparte na otwartych technologiach, artykuły wzornictwa przemysłowego. Doświadczona trenerka i coach grupowy. Absolwentka Akademii Fundacji Panoptykon oraz Studium Coachingu Grupowego w Szkole TROP. Z wykształcenia socjolożka ze specjalizacją antropologia kultury (UW). Absolwentka Gender Studies (PAN) oraz Design Management (SGH). Od 4 lat w Fundacji Culture Shock realizuje warsztaty Rzeczoznawcy, pracując na zmianie społecznej poprzez nowe technologie. Jest ekspertką w prowadzeniu projektów międzypokoleniowych oraz przy realizacji działań mających na celu zwiększenie świadomości uczestników w obrębie nowych technologii cyfrowych w kulturze.

Zapytaj o ofertę

Chętnie dostosujemy naszą ofertę do Twoich potrzeb. Cena warsztatu jest do uzgodnienia w zależności od liczby godzin i uczestników oraz miejsca przeprowadzenia zajęć. Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas na info@cultureshock.pl.

 Zachęcamy do zapoznania się z poprzednimi edycjami projektu: Rzeczoznawcy i Rzeczoznawcy 2. Efekt pracy można zobaczyć w katalogu: www.cultureshock.pl/katalogi