FAM – I Festiwal Aplikacji i Gier Mobilnych

Home / Projekty / FAM – I Festiwal Aplikacji i Gier Mobilnych

Warszawa jest mobile!

Głównym celem FAM - I Festiwalu Aplikacji i Gier Mobilnych - jest popularyzacja polskich aplikacji mobilnych, szczególnie tych związanych z kulturą i historią Warszawy. Pokazując inspirujące przykłady, ciekawe prezentacje i możliwości zastosowania aplikacji w kulturze i edukacji chcemy zachęcić mieszkańców Warszawy i turystów do częstszego i bardziej świadomego korzystania z aplikacji mobilnych. Pragniemy również zaprezentować Warszawę jako metropolię nowoczesną, podążającą za światowymi trendami i wychodzącą naprzeciw zwyczajom i potrzebom mieszkańców.

Pomysł festiwalu jest inicjatywą pionierską, gdyż na chwilę obecną wszelkie targi i konferencje mobile pomijają zawartość merytoryczną aplikacji mobilnych, skupiając się na technologiach i sprzęcie i są kierowane do specjalistów, a nie do zwykłych ludzi. I Festiwal Aplikacji i Gier Mobilnych ma ambicję to zmienić. Planujemy pokazać nie tylko zestawy inspirujących aplikacji mobilnych, ale także sposoby ich zastosowania: podczas zwiedzania i doświadczania Warszawy, w animacji kultury, w szkole, w domu, w pracy, do działań twórczych, obywatelskich, społecznych oraz ochrony zdrowia.

W trakcie festiwalu zaprezentowaliśmy kilkadziesiąt aplikacji mobilnych, skupionych w sześciu sekcjach tematycznych:

 

VARSAVIANA

Sekcja obejmuje gry, aplikacje historyczne i powstańcze oraz ofertę kulturalną Warszawy prezentowaną w aplikacjach mobilnych.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI VARSAVIANA

 

EDUKACJA

Sekcja przedstawi aplikacje wspierające prowadzenie zajęć, lekcji i warsztatów dla różnych grup wiekowych oraz aplikacje stworzone przez warszawską młodzież szkolną w ramach warsztatów nowych mediów.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI EDUKACJA

 

TECHNOLOGIE

W tym miejscu będzie można poznać i wypróbować aplikacje, które wykorzystują nowe technologie np.: rzeczywistość wirtualną, rzeczywistość rozszerzoną, aplikacje sterujące, czy symulujące.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI TECHNOLOGIE

KREACJA

Sekcja ta obejmuje aplikacje wspierające tworzenie filmów, interaktywnych zdjęć, gier i animacji, oraz animację i promocję kultury.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI KREACJA

DLA NAJMŁODSZYCH

Podczas festiwalu dostępny będzie także kącik do zabawy z grami i aplikacjami mobilnymi dla dzieci. Kącik ten poprowadzi Fundacja Festina Lente, która zaprezentuje kilkanaście własnych realizacji - multimedialnych książek dla dzieci na podstawie utworów Franciszki i Stefana Themerson, Ignacego Kraszewskiego i Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI DLA NAJMŁODSZYCH

SPOŁECZEŃSTWO

Zaprezentowane zostaną najciekawsze aplikacje warszawskie lub ogólnopolskie zachęcające do działań społecznych, obywatelskich i politycznych, a także inspirujące przykłady aplikacji tego typu ze świata. Sekcję poprowadzi Koduj dla Polski.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI SPOŁECZEŃSTWO

Ambicją festiwalu jest integracja instytucji edukacyjnych i instytucji kultury wokół tematu aplikacji mobilnych oraz wymiana doświadczeń związanych z tworzeniem i promocją aplikacji mobilnych i stosowaniem ich w trakcie realizowania własnej oferty edukacyjnej. Chcemy, aby twórcy tych najbardziej popularnych polskich aplikacji podzielili się swoimi doświadczeniami z publicznością, dlatego podczas festiwalu zorganizowane zostaną spotkania i dyskusje z zaproszonymi gośćmi.

Jeśli są Państwo zainteresowani udziałem w FAM lub nawiązaniem innej współpracy prosimy o kontakt na fam@cultureshock.pl albo pod nr tel. 515 - 288 - 141.

Panele i wykłady

Panele dyskusyjne cz.1:
12:20-13:00 - VARSAVIANA Po co instytucji kultury aplikacja, czyli jak dać się ściągnąć, prowadzi Paulina Jędrzejewska
13:20-14:00 - KREACJA i SPOŁECZEŃSTWO Mobilne innowacje, czyli jak aplikacje rozbudzają moce twórcze, prowadzi Małgorzata Rycharska

Wykłady: 
14:10-14:30 - APPetyt na APPlikacje, czyli jak wygląda proces powstawania aplikacji mobilnej, Sylwia Żółkiewska

14:30-14:50 - Aplikacje dostępne dla wszystkich, Mikołaj Rotnicki, Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, członek Koalicji Otwartej Edukacji

14:50-15:10 - Chmura obliczeniowa dla deweloperów, Grzegorz Falkowski, Oktawave

Panele dyskusyjne cz.2:
15:20-16:00 - EDUKACJA Bezkrwawa sekcja żaby, czyli jak rozbudzić pasję do poznawania świata, prowadzi Noemi Gryczko
16:20-17:00 - TECHNOLOGIE Pokemon Go w muzeum, czyli jakie możliwości dla dla kultury i edukacji przyniosą technologie mobilne przyszłości, prowadzi Sylwia Żółkiewska

 

 

Zapraszamy: 

MIESZKAŃCÓW WARSZAWY
Chcących zobaczyć jak kultura przenika się z technologiami, zainteresowanych historią Warszawy i poznawaniem jej za pomocą nowych mediów.

MŁODZIEŻ, STUDENTÓW
Użytkowników aplikacji i ich przyszłych twórców.

PRZEDSTAWICIELI INSTYTUCJI KULTURY
Poszukujących inspiracji do poszerzenia swojej oferty edukacyjnej i kulturalnej.

NAUCZYCIELI
Edukatorów szukających inspiracji do prowadzonych zajęć.

RODZICÓW
Którzy chcą świadomie korzystać z nowych technologii i szukają ciekawych inspiracji edukacyjno-rozwojowych dla swoich dzieci.

SENIORÓW
Interesujących się kulturą i historią Warszawy, którzy chcieliby łatwo i prosto rejestrować swoje historie za pomocą multimediów.

ENTUZJASTÓW NOWYCH TECHNOLOGII
Programistów, grafików, specjalistów user experience, specjalistów ds. marketingu i promocji.

DZIENNIKARZY
Lub bloggerów piszących o nowych mediach.

PRZEDSTAWICIELI FIRM

I instytucji zainteresowanych stworzeniem własnych aplikacji mobilnych.

Jednym z celów Festiwalu jest popularyzacja polskich aplikacji mobilnych, szczególnie tych związanych z kulturą i historią Warszawy. Poprzez inspirujące przykłady, ciekawe prezentacje i sposoby na ich zastosowanie w kulturze i edukacji chcemy zachęcić mieszkańców Warszawy i turystów do częstszego i bardziej świadomego korzystania z aplikacji mobilnych. Pragniemy także zaprezentować Warszawę jako metropolię nowoczesną, podążającą za światowymi trendami i wychodzącą naprzeciw zwyczajom i potrzebom użytkowników.

Obecnie aplikacje i gry mobilne stają się coraz bardziej popularnym narzędziem promocyjnym dla wielu instytucji kultury, jednak ich potencjał jest wciąż mało znany i niewykorzystany. Ze statystyk dostępnych np. w sklepie Google Play wiemy, że duża część polskich aplikacji mobilnych jest pobierana przez niewielką liczbę użytkowników (dominują przedziały 100-500, 500-1000 pobrań).

Z naszych analiz wynika, że za sukces aplikacji odpowiada w dużej mierze promocja, na którą niektóre instytucje nie mają pomysłu lub środków, choć w tworzenie gier i aplikacji często inwestują stosunkowo duże kwoty. Brak odpowiedniej promocji i pomysłów na wykorzystanie danej aplikacji w edukacji i animacji kultury powoduje, że wiele wartościowych aplikacji jest zupełnie nieznanych przez mieszkańców i turystów.

 

TWÓRCZYNIE I TWÓRCY FESTIWALU

Sylwia Zolkiewska

Sylwia Żółkiewska

Kuratorka FAM, Sekcja Kreacja, prowadzenie panelu dyskusyjnego

Ekspert w dziedzinie aplikacji mobilnych dla kultury i edukacji, autorka pierwszego w Polsce przewodnika po aplikacjach mobilnych pt. Appetyt na applikacje, autorka programów wykorzystujących nowe media w edukacji. Więcej informacji www.zolkiewska.pl

 

Paulina Jędrzejewska

Sekcja Varsaviana, prowadzenie panelu dyskusyjnego

Prowadzi działania mające na celu zwiększenie świadomości uczestników w obrębie nowych technologii cyfrowych w kulturze. Pracuje w temacie wolnej i nieformalnej edukacji, nowych technologii, projektów międzypokoleniowych i partycypacji. 

 

 

Gosia_Rycharska

Małgorzata Rycharska

Sekcja Edukacja, prowadzenie panelu dyskusyjnego 

Ekspert z dziedziny User Centered Design i metod zarządzania procesem kreatywnym. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu gier i usług społecznościowych oraz zarządzaniu społecznościami internetowymi.

 

 

Noemi Gryczko

Sekcja Edukacja, prowadzenie panelu dyskusyjnego

Tworzy przestrzeń do twórczego działania dla ludzi i organizacji. Promuje technologie mobilne w edukacji i w kulturze. W ramach Programu Rozwoju Bibliotek Fundacji Billa i Melindy Gates oraz PAFW koordynowała projekt „Tablety w Twojej bibliotece". Z Sylwią Żółkiewską - napisała poradnik APPetyt na APPlikacje.

Maciej Bukowski

Sekcja Technologie

Posiada doświadczenie we współpracy z agencjami interaktywnymi i podmiotami komercyjnymi. Specjalista w dziedzinie kreacji, grafiki użytkowej i projektowania interakcji. Współtwórca Agencji Kreatywnej Bukowscy, w ramach której przygotowuje szereg działań związanych z kreacją wizerunku, UI oraz VR.

 

 

Grzegorz Bukowski

Sekcja Technologie

Grafik 3D, specjalista w dziedzinie nowoczesnych technologii VR i MR. Współtwórca marki Bukowscy oraz kierownik produkcji powstającej aplikacji ArchVR związanej z wirtualną rzeczywistością. Tworzy wirtualne przestrzenie i implementuje je jako interaktywne widoki w aplikacji VR na urządzeniach mobilnych.

 

 

Partnerzy FAM

 
 

Patroni medialni