Mediaspołecznicy – narzędzie edukacji medialnej

Home / Bez kategorii / Mediaspołecznicy – narzędzie edukacji medialnej
 
Mediaspołecznicy - narzędzie edukacji medialnej
Cel warsztatu

Opisywane szkolenie to prezentacja nowatorskiego narzędzia edukacyjnego “Mediaspołecznicy”: internetowej gry dla młodzieży wraz z programem warsztatów prowadzących przez rozgrywkę (12 scenariuszy do wykorzystania podczas prowadzonych zajęć). Celem szkolenia jest zaznajomienie uczestników z zawartością poszczególnych misji i treścią materiałów dydaktycznych oraz z wykorzystywanymi w grze aplikacjami i oprogramowaniem, tak aby mogli Państwo samodzielnie stosować to narzędzie podczas prowadzonych przez siebie lekcji i warsztatów. Czym jest gra Mediaspolecznicy i jak możesz wykorzystać ja do swojej pracy, przeczytasz na portalu mediaspolecznicy.pl. Projekt: uczy młodzież bezpiecznego korzystania z internetu i nowych technologii, rozwija komunikatywność, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, zachęca do obywatelskiego zaangażowania.

Uczestnicy

Warsztat skierowany jest do animatorów kultury, edukatorów, pracowników bibliotek, nauczycieli i wszystkich, którzy chcieliby stosować w swojej pracy ciekawe narzędzie dydaktyczne, jakim jest gra Mediaspołecznicy.

Metody i narzędzia

Podczas szkolenia stosowane są metody i narzędzia, które ułatwiają przyswojenie i zapamiętanie przedstawianych zagadnień: prezentacje multimedialne, filmy, infografiki i zdjęcia. Uczestnicy pod okiem prowadzących poznają prezentowane programy i aplikacje, i uczą się korzystać z nich samodzielnie. Prowadzący symulują różne sytuacje, ktore moga wystapić podczas warsztatów z młodzieżą. Uczestnicy mają okazję podzielenia się swoimi doświadczeniami i pomysłami na wykorzystanie gry Mediaspołecznicy.
POTRZEBNY SPRZĘT: projektor, ekran, dostęp do wi-fi min. 20 Mb/s, komputery, słuchawki, program Audacity, smartfony lub tablety, które posłużą do nagrania dźwięku i obrazu. Pozostałe aplikacje i programy używane podczas szkolenia, dostępne są online.

 

Rezultaty

Czym jest gra Mediaspolecznicy i jak możesz wykorzystać ją do swojej pracy przeczytasz na portalu mediaspolecznicy.pl
Uczestnicy warsztatu:
➔ Poznają grę Medispołecznicy: 12 misji, materiały dydaktyczne i panel edukatora, 
➔ Przetestują wszystkie używane w grze programy i aplikacje, takich jak: Pixlr, Magisto, Youtube Editor, PowToon, Popplet, Audacity i nauczą się je twórczo wykorzystywać,
➔ Poznają podstawowe zasady montowania filmów i obróbki zdjęć, nagrywania i montażu dźwięku,
➔ Uporządkują i pogłębią swoją wiedzę dot. praw autorskich, Creative Commons oraz praw do wizerunku,
➔ Dowiedzą się jak skutecznie pracować z młodzieżą i ją motywować.
Przeczytaj opinię Pani Anny Wójcik-Jachowicz na portalu Włącz się.

Czas trwania
Warsztat skrócony
1 dzień (8 godz. szkoleniowych)
    Warsztat rozszerzony
    2 dni (16 godz. szkoleniowych)
      Warsztat pogłębiony
      3 dni (24 godz. szkoleniowe)
        Warsztat prowadzą

        Paulina Jędrzejewska – pracuje w dziedzinie edukacji, technologii informacyjno-komunikacyjnych, bezpieczeństwa i prywatności w sieci, a także cyfrowego wykluczenia. Doświadczona trenerka i coach grupowy. Absolwentka Akademii Fundacji Panoptykon oraz Studium Coachingu Grupowego w Szkole TROP. Od 4 lat w Fundacji Culture Shock realizuje warsztaty Medialab, pracując na zmianie społecznej poprzez nowe technologie. Posiada również doświadczenie w prowadzeniu projektów międzypokoleniowych oraz przy realizacji działań mających na celu zwiększenie świadomości uczestników w obrębie nowych technologii cyfrowych w kulturze. 

        Sylwia Żółkiewska -  projektantka aplikacji mobilnych, animatorka kultury i autorka materiałów edukacyjnych dotyczących zastosowania nowych technologii w kulturze i edukacji. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (Wydział Grafiki, specjalizacja - Film Animowany) oraz Podyplomowych Studiów Menedżerskich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2011-2016 z zespołem Fundacji Festina Lente zrealizowała kilkanaście gier i aplikacji mobilnych na platformy Android, iOS i Windows (m.in. na podstawie utworów F. i S, Themersonów, St. Grochowiaka, K.I. Gałczyńskiego). Jest współautorką kilkudziesięciu materiałów edukacyjnych i scenariuszy zajęć (m.in. na potrzeby projektu Tablety w Twojej Bibliotece) oraz autorką przewodnika dla instytucji kultury, o tym jak stworzyć aplikację mobilną. Z Fundacją Culture Shock opracowała m.in. pionierski warsztat tworzenia aplikacji mobilnych dla młodzieży, w wyniku którego powstała aplikacja Polecam to! w Warszawie. Współpracuje z: FRSI, Fundacją Orange, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Uniwersytetem Muzycznym im. F.Chopina. Jest członkinią Sieci Latających Cyfrowych Animatorów Kultury Towarzystwa Inicjatyw Twórczych ę.

        Zapytaj o ofertę

        Chętnie dostosujemy naszą ofertę do Twoich potrzeb. Cena warsztatu jest do uzgodnienia w zależności od liczby godzin i uczestników oraz miejsca przeprowadzenia zajęć. Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas na info@cultureshock.pl.